maanantai 22. toukokuuta 2017

SE VASTOINKÄYMISTEN PÄIVÄ

IMG_2426
IMG_2407
Tänään oli just sellainen päivä, kun kaikki meni alamäkeen. Mulla oli aamulla älyttömän tärkeä haastattelu, mikä määritteli pitkälti mun seuraavat kolme vuotta. Olin sanonut etukäteen, että tuun varmaan loistamaan siinä, sillä mulla oli älyttömän itsevarma olo sen suhteen. Toisin kuitenkin kävi, yksikään haastattelu ei oo koskaan mennyt noin surkeasti. Olin niin kiukkuinen itelleni sen jälkeen, kun asiat ei mennyt lainkaan mun haluamallani tavalla. Haastattelussa kysyttiin kysymyksiä, joihin en todellakaan osannut vastata ja tunsin oloni epäonnistuneeksi. Samaan aikaan kadotin yhden tärkeän kouluesseen, kun mun macbook sai sen häviämään. Tässä vaiheessa taisin jo kirota ääneen poikaystävälle ja mietin, että miksi ihmeessä tän päivän pitää olla näin huono. Halusin saada ajatukset muualle ja aloin siivoamaan, kunnes purskahdin itkuun. Iltapäivällä mulla oli aamuista haastattelua vielä tärkeämpi tilaisuus, jossa päätettiin mun lähitulevaisuudesta. Tämäkin asia sai takapakkia ja mä muistan vaan tuijottaneeni lattiaa, kun mietin, ettei mun elämässä voi tapahtua näin monta isoa asiaa kerralla. En oo ihan vielä valmis puhumaan näistä kummastakaan isosta haastattelusta, sillä oon niin uskomattoman surullinen asioista. Ensimmäinen haastattelu oli tismalleen kiinni musta itestäni, mutta jälkimmäinen tuntui maailmanlopulta just siksi, ettei negatiivinen päätös ollut musta itestäni kiinni.

IMG_2434
IMG_2406
Olin pyytänyt poikaystävän kannustusjoukoksi jälkimmäiseen haastatteluun ja siellä hän ootteli vajaan kolmen tunnin verran, että tuun ulos huoneesta. Hän oli myös yhtä surullinen siitä, miten haastattelu vaikutti muhun ja kotiin tullessa alkoi laittamaan ruokaa. Istuin ihan masentuneena sohvalla ja mietittiin yhessä, että miksi just mun täytyy kokea moni asia ihan pohjan kautta. Mun elämässä tapahtuu ihan mielettömiä asioita jatkuvasti, mutta niin tapahtuu myös mielettömän surullisiakin. Mulla ei oo sellaista kultaista keskitietä, vaan ihan rehellisesti sanottuna mulla menee joko superhyvin tai superhuonosti. Poikaystävän elämä on puolestaan niin tasaisen rauhallista, jossa ei oo erityisiä onnenpäiviä tai myöskään niitä surkeita hetkiä. 

IMG_2423
IMG_2412
Laitoin tän jälkeen viestiä tytöille ihan kiukkuisena ja he oli niin ihanan ymmärtäväisiä, että tunsin oloni niin kiitolliseksi. He on ollut vuoden verran vierellä, kun oon elänyt elämää, johon tän haastattelun oli tarkoitus huipentua. Tuntui niin hyvältä purkaa sydäntään ihan täysillä, kun samanaikaisesti he tiesi, ettei vika epäonniseen haastatteluun ollut mussa. Mä en yleensä kiroile ollenkaan, mutta meiän ryhmäviestien aikana näitä ärräpäitä löyty niin paljon, etten enää pysynyt laskuissakaan mukana. Musta sellaset ystävät on niiiin kullanarvoisia, joille voi laittaa viestiä ihan yhtäkkiä, että nyt muuten menee huonosti. Niin huonosti, että viestit on vaikealukuisia ja niitä tulee ihan mielettömällä vauhdilla. Ja erityisesti ystävät, jotka tukee niistä kaikista ärräpäistä huolimatta, eikä käske "ajattelemaan positiivisemmin", vaan antaa puhua sydämensä puhtaaksi. Mä oon ainakin just sellainen tyyppi, että mun on pakko saada puhua kaikki mielenpäällä olevat asiat ennenkuin pystyn jatkamaan elämääni. Tän keskustelun jälkeen mä olin jo rauhoittunut vähän.

IMG_2417Mä en oo kovin liikunnallinen, mutta yhtäkkiä mulle tuli fiilis, että haluun päästä kunnon saunaan ja uimaan purkamaan vähän kiukkua. Nappasin poikaystävän mukaan ja ajettiin lähimpään uimahalliin. Olin valikoinut uimahallin sen perusteella, että päästäisiin samaan saunaan eli tässä tapauksessa höyrysaunaan yhessä. Sovittiin, että treffataan höyrysaunassa vartin päästä ja mä menin sinne suoraan. Istuskelin siellä jonkun kymmenen minuuttia, kunnes tajusin, että täähän on ainoastaan naisten höyrysauna! Tässä vaiheessa mä meinasin purskahtaa jo nauruun, sillä kaikissa muissa paikoissa just ne höyrysaunat on olleet yhteisiä. Yritin laittaa viestiä, että nähäänkin altailla, mutta eihän siellä ollut verkkoa :-D Tän jälkeen menin allasalueille seisoskelemaan, jotta saattaisin hyvällä lykyllä nähdä poikaystävän... Ja vitsit, tän jälkeen mua jo nauratti koko päivä. Lilluttiin pari tuntia ja saunottiin kunnolla, jolloin mun olosta tuli ihanan rento. Autossa oli jotenkin niin kiitollinen olo siitä, että kuuntelin mielitekojani ja annoin itelleni luvan rentoutua, vaikka päivä pitikin sisällään isoja vastoinkäymisiä. Samaan lykkyyn sain yhden uuden yhteistyökumppanin, jota oon tavoitellut puolen vuoden verran! Löysin myös sen kadonneen esseen koneelta, jolloin meinasi päästä yhdet ilonkyyneleet. Vaikka näitä haastatteluja en saa tehtyä uudestaan ja ne vaikuttaa suuresti mun lähitulevaisuuteen, niin mä voin yrittää elää niiden kanssa. Silloin tuntui, että kyllä tää elämä alkaa pikkuhiljaa taas voittamaan. 

Ja niinhän se voittaakin. Joskus täytyy vaan käydä pohjalla, jotta munkaltaiset vuoristorataa elävät tytöt vois taas käydä siellä huipulla. 

14 kommenttia:

  1. Hah et oo ainut kenellä on yhtä vuoristorataa! Mulla on elämä ihan samanlaista ja musta se on ihan hyväkin juttu, kun katsoo taaksepäin. Toi sun vika lause toteaakin sen, että on käytävä pohjalla, jotta voi päästä huipulle. Parempi, että on vuoristorataa kuin tasapaksua! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suoraansanottuna vaihtaisin tän sellaiseen tasaiseen elämään paljon mieluummin :-D Mutta näillä mennään, mitkä on annettu! Ehkä mun luonteenkin osalta pettymykset on suurella mittakaavalla, sillä mulla on aina monta rautaa tulessa. Ja luonnollisesti tätä kautta pettymyksiäkin tulee useammin - verrattuna ihmiseen, joka ei koskaan yritä uusia asioita.

      Poista
  2. Olen päätynyt siihen, että pieleen menneillä asioilla on tarkoitus. Ne jutut olisivat olleet jonkun suuremman tiellä. Kun asioilla on tarkoitus tapahtua niin silloin ne vain loksahtelevat paikoilleen. Ja jos elämä on vuoristorataa, niin tietää elävänsä. Olisi kurjaa jos kaikki olisi liian tasaista. Upeat kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Teresa :-) Mäkin ajattelen osittain noin, että pieleen menneet asiat olis olleet jonkun toisen asian tiellä! Toi oli hyvin sanottu, että "jos elämä on vuoristorataa, niin tietää elävänsä".

      Poista
  3. Harmi kuulla että kävi pari näin isoa vastoinkäymistä päivässä! Hienoa kuitenkin on, että onnistuit kääntämään päivän parempaan suuntaan ja rentoutumaan, sekä osasit kuunnella omaa kroppaa. :)

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, toisinaan sitä soimaa itteään liikaa vastoinkäymisten kohdalla, vaikkei ne olisikaan omaa syytä :-(

      Poista
  4. Tosi ikävän kuuloinen päivä, ehkä se ensimmäinen vastoinkäyminen sai sun mielialan niin maahan, että se vaikutti seuraaviinkin vastoinkäymisiin. Onneksi päivä kuitenkin päättyi mukavasti ja hymy huulilla! Sulla on kyllä kultaisia kavereita, kun ovat tukena! Sellaiset kaverit on ihania! Olet onnekas!

    Toivottavasti kaikki järjestyy myös niiden pieleen menneiden haastettelujen osalta! Kivaa päivää! Ja hei, nuo kuvat on tosi kauniit! Harmittaa, kun Jyväskylässä ei ole kukkivia kirsikkapuita! Ne on niin hempeitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla ja niin on, oon heistä hurjan kiitollisia :-) Mä en enää pysty tekemään mitään parantaakseni haastatteluja, sillä uusia tilaisuuksia ei tuu, joten nyt on asennoiduttava siihen. Ja kiitos paljon kommentista, kivaa päivää sullekin!

      Poista
  5. Ei vitsit miten kaikki voikaan mennä pieleen yhden päivän aikana, onneksi kuitenkin myös muutama hyvä juttu mahtui mukaan. Epäonnistumisista kuitenkin oppii aina joten eiköhän noistakin haastatteluista seuraa jotain hyvää tulevaisuudessa :) Ihania nämä kuvat ja vitsit toi mekko on täydellinen kuumiin kesäpäiviin! :)

    http://simplylovingstyles.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä samaa mäkin ihmettelin, sillä pitkiin aikoihin ei oo tullut noin monta asiaa kerralla. Kiitos paljon Janette, mäkin tykkään näitten kuvien tunnelmasta, sillä se on jollain tavalla niin keveä ja raikas :-)

      Poista
  6. Voi ei ikävä kuulla sun vastoinkäymisistä :( Mä niin tiedän noi fiilikset, nimittäin samanlaisia päiviä tuntuu olevan kerran viikossa.. Iso tsemppihali täältä<3 Ps. Ihan super makeet kuvat :')

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  7. Voi ei, onpa ollut kerrassaan huono päivä :( Niitä sattuu, mutta täytyy aina muistaa, että niitä hyviä päiviä on kanssa tulossa ja jos joku menee pieleen niin tilalle tulee jotain muuta jännää ja kivaa :) Tsemppiä! Ja ps. ihania kuvia tässä, tosi nätti asu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, jossain vaiheessa jo mietin, ettei se voi olla todellista :-D Noin mäkin koitan ajatella, vaikka harmittaakin. Kiitos :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)