keskiviikko 28. kesäkuuta 2017

ARJEN PIENIÄ AJATUKSIA

PicMonkey Collage
Kerron vähän viimepäivistä, jotka on olleet hyvin tunnepitoisia. Pieniä asioita, jotka on kuitenkin merkityksellisiä, ja just niistä mun arki on koostunut: 

Ensimmäisessä kuvassa on mun elämäni ensimmäinen kuoharilasi, jonka join kokonaan. En pidä ollenkaan viineistä missään muodossa, joten yllätyin, kun sain ton alas yllättävän kivuttomasti. 

Tutustuin Jodelissa sattumalta mun uusiin luokkakavereihin ja heistä jokaikinen toivotti mut henkilökohtaisesti tervetulleeksi heiän luokalle. En oo siis koskaan tavannut heitä, mutta jodlasin aiheeseen liittyen ja joku heistä vastasi. Mulle tuli tästä superihana fiilis, sillä kaikki muut luokkalaiset on opiskellut jo vuoden yhessä ja mä tuun ihan uutena mukaan porukoihin. 

Töissä multa pääsi itku, kun tajusin pääseväni ensimmäistä kertaa kunnon opiskelijaelämään, kokemaan mielettömiä hetkiä ja tutustumaan toivottavasti ihaniin uusiin ihmisiin. Ootan eniten juurikin sitä, minkälaisia ihmisiä mä tapaan koulussa, sillä rakastan saada elämääni ihmisiä, joiden kanssa synkkaa hyvin.

Sain kiukkuiselta, tuntemattomalta, asiakkaalta jostain syystä (?!!) veikkauskupongin sanoilla: "Tässä sulle, pidä tai revi se" :-D Toivottavasti siitä tulisi voitto, haha... 

Tilasin moniin kuukausiin vähän mekkoja, sillä aion siivota vaatekaappia kohta taas ihan reilulla kädellä. Tähän tilaukseen ei kovinkaan paljon päätynyt pitkähihaisia versioita, mutta vielä jossain vaiheessa kesää pitäisi tehdä sellainen tilaus, että saisin kouluun uusia vaatteita. Pitkähihaiset mekot on niin mun juttu, mut ne on tosi kiven alla aina.

Kävin tänään heti herättyäni ostamassa kaupasta tuoretta patonkia, mansikoita ja mun lempparijugurttia. En tiedä onko hälyyttävää, mutta oon syönyt parin viikon verran jokaikisenä aamuna tuoretta patonkia kaakaon kanssa. Se on vaan niin hyvää.

PicMonkey Collage
Oltiin yhtenä iltana poikaystävän kaverin luona viettämässä iltaa, lillumassa kylpyammeessa ja syömässä. Lähettiin sieltä yhen aikaan yöllä, oltiin kotona kahdelta ja menin aamuvuoroon... Voin kertoa, etten ihan ollut tehokkaimmillani töissä. 

Siinä mun lopputyö vihdoin on, valmiina ja levällään. Ohi on, onneksi. Nyt on niin keveä fiilis, kun on yksi koulu kokonaan ohi. Toisesta puuttuu vielä esseestä viisi sivua, jonka jälkeen eka vuosi on valmiina!

Niin aito kuva meistä: mä makaamassa poikaystävän sylissä, mikä on maailman parhain paikka. Tunnen oloni siinä niin turvalliseksi ja kaikki murheet konkreettisesti katoaa, kun pääsen lämpimään syliin.

Oon ollut viimepäivinä tosi väsynyt, jonka vuoksi oon halunnut olla itelleni superarmollinen, mikä on tarkoittanut sitä, että mulla on ollut päivittäin herkkuja työeväänä. Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että töissä on ihan ookoo tehdä olonsa mahdollisimman mukavaksi, jotta työmotivaatio säilyisi hyvänä. 

Puolentoista viikon päästä on Ruissi, eikä mulla oo seuraa kuin sunnuntaiksi. Mulla on kuitenkin kolmen päivän lippu, että jos täältä löytyy joku seuraa vailla, niin ilmoittautukaa! 

Blogin seuraajamäärät on kasvaneet aika paljon, mistä oon ollut mielettömän kiitollinen ja iloinen. On ihana kattoa, kuinka teitä tulee jatkuvasti lisää pikkuhiljaa. Muistan, kuinka joskus olin niin pöyristynyt, kun mulla oli 20 lukijaa.... :-D 

Mulla on ollut aiemmin vaan 50mm 1.4- objektiivi, mutta nyt tuli tilanne, että mun oli pakko ostaa vähän laajempi objektiivi. Klikkasin 24mm- objektiivin ostoskoriin ja se tuli kotiin pari päivää sitten. En sano, että se olisi mitenkään loistava, mutta huomattavasti käytännöllisempi kuin edeltäjänsä. Vielä mä kuitenkin kaipailisin jotain laajakulmaista, mutta netin arvostelujen mukaan ne alle tuhat euroa maksavat on tosi huonoja?

6 kommenttia:

  1. Heiii mä haluaisin kuulla ehdottomasti lisää tosta Sigman objektiivista. Mähän kans mielessäni oon pyöritelly sen ostoa, mutta vielä toistaseks en ainakaan oo ollut niin vakuuttunut siitä, että oisin sitä mennyt tilaamaan. Ois tosi kiva kuulla tarkempaa mielipidettä siitä. :) Ja mikä runko sulla on käytössä? Kun objektiivia käytettäessä kulman laajuteen kuitenkin vaikuttaa sekin aika paljon, että onki kroppi- vai täyskenno.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on Canonin 70D ja ostin Canonin 24mm 2.8- objektiivin :-) Mullahan ei siis oo ollenkaan sitä objektiivia, joka normaalisti tulis uuden järkkärin mukana, joten tarvitsin väkisin jonkun toisen tähän viiskytmillisen rinnalle. Ton laatu ei kuitenkaan oo musta erityisen hyvä... Mutta kun kävin testaamassa kameraliikkeessä 800€ Canonin 20mm- objektiivia, en huomannut sen olevan mitenkään huomattavasti parempi, joten ostin suosiolla halvemman version. Niistä oikeesti hyvistä sais kyllä pulittaa reilun tonnin :-D

      Poista
    2. Näitten postausten kuvat on otettu tolla Canon 24mm 2.8- objektiivilla:

      https://steps-away-from-all-this.blogspot.fi/2017/06/keskikesan-juhlaa-uintia-saunomista-ja.html#links
      https://steps-away-from-all-this.blogspot.fi/2017/06/kehonkuvasta-ja-painosta.html

      Poista
    3. Aaa eli se ei ollutkaan se Sigman oma. Jotenkin automaattisesti aattelin heti niin, kun joskus omassa blogissani kyseisestä objektiivista höpöttelin, niin olit kans kiinnostunut siitä. :D Mutta joo, mä kyllä uskon, että halvempikin voi olla ihan ok. Tosiaan yli tonni objektiivista tuntuu ihan älyttömältä. Eri asia olis jos kuvaaminen olis mun työ... Ja mä tosiaan nimenomaan tosta Sigmasta edelleenkin haaveilen ja Canonin objektiivit oon tällä hetkellä rajannut muualle. Taidanpa kuitenkin silti ihan mielenkiinnosta tsekkailla noi postauksien kuvat. :)

      Poista
    4. Niin ja olikos se sun objektiivi nyt sitten se pannukakku vai se ihan kunnon objektiivi? :)

      Poista
    5. Haha joo, ihan Canonin oma! Pohdin paljon, että haluaisin just 1.4- ominaisuudella, mutta en viittinyt maksaa niin paljoa siitä, kun ei objektiiville olis niin paljoa tarvetta! Ja se on pannukakkuobjektiivi :-)

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)