tiistai 27. kesäkuuta 2017

MÄ VALMISTUIN TAPAHTUMATUOTTAJAKSI

IMG_3672
Voitteko uskoa, että kaikista vastoinkäymisistä huolimatta mä valmistuin?! Mä oon valmis tapahtumatuottaja koulutukseltani, whiii! Nimike on Suomessa tosi uusi ja oltiin Turussa vasta toinen opiskeluryhmä ikinä, joille tää koulutus järjestettiin. Mun ensimmäinen näyttötutkinto ei mennyt läpi, mikä aiheutti mulle paljon ongelmia ja stressiä. Mutta nyt, nyt mä oon valmistunut! Tein mun lopputyöni kehittämällä nuorille liikuntatapahtuman, jonka tarkoituksena on kannustaa liikuntaan, lisätä yhteisöllisyyttä ja sosiaalisten suhteiden syntymistä, ehkäistä päihteidenkäyttöä sekä pitää hauskaa. Puursin sen parissa ikuisuuden, vuodatin parit kyyneleet, päästin kirosanoja kaikenmaailman lupia kysellessä ja turhauduin, etten mä tuu koskaan ymmärtämään erilaisia alv- kantoja... Kaksi päivää ennen lopputyön palatusta mä murennuin täysin, koska mä en vaan ymmärtänyt joitain asioita. Olin jo ihan täysin valmistautunut siihen, ettei tää työ menisi läpi, sillä edes googlettaminen ei pelastanut joitain kohtia. Arviointitilaisuudessa olin jo valmiiksi ihan palasina, kun mua stressasi ja ahdisti ihan mielettömästi. Kun arvioijat sitten totesi tällä kertaa, että "no nyt se on sellainen, että sun tutkinto voidaan hyväksyä", niin olin melkein shokissa. Heiltä tuli paljon positiivista palautetta, että mulla on mieletön ideointitaito ja se on todellakin mun vahvuus.

IMG_3678
Mä oon aina rakastanut suunnitella ja toteuttaa. Yleensä, kun kukaan ei saa aikaiseksi järjestää jotain kivaa tekemistä, niin mä otan ohjat käsiini. Tälläkin hetkellä oon järjestämässä isoa luokkakokousta, josta kukaan meiän luokkalainen ei vielä tiedä mitään, haha! Musta on ihan mieletöntä pitää illanistujaisia, juhlia isompia saavutuksia ja nähdä kaveriporukan kesken hauskan tekemisen kesken. Oon just se, joka innostaa muutkin mukaan ja hyppii ite yhdellä jalalla, saadakseen jotain aikaiseksi. Mun tarkoitus ei oo kuitenkaan äkkiseltään vaihtaa alaa, vaan oon tekemässä edelleen kaupanalan töitä. Tapahtumatuotanto on äärimmäisen haastava, stressaava ja työläs ala - jossa on kaikenlisäksi uskomattomasti paperitöitä. Mun tarkoituksenani ei ollut siksi työllistyä tekemään tapahtumatuottajan töitä päätoimisesti koskaan, vaan kävin koulutuksen siksi, että voin hyödyntää näitä  opintoja yhteisöpedagogian opinnoissa. Mulla on idea, johon tarvitsen tapahtumatuottajan koulutusta hyvin paljon, joten koen sen olevan isoksi hyödyksi tulevaisuudessa. Tällä ammattinimekkeellä voisi kuitenkin järjestää mitä tahansa tapahtumia pienistä tapahtumista suuriin festareihin. 

4 kommenttia:

  1. Ihan mahtavaa että sun kova työ palkittiin lopuksi, paljon onnea! Mua on aina kiehtonu tapahtumatuottajan hommat, mut sit siinä samalla pelottaa se kuinka stressaavaa se homma on kun on tultu seurattua sivusta kun tuttava työskentelee bilematkoja järjestävässä yrityksessä. Kiva kuitenki tietää että tällänenkin koulutus on olemassa. Miten toi tapahtuma jonka järjestit, rahotitko sen itse?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanopa muuta, sillä toi koulu oli täynnä ongelmia toistensa jälkeen ja mun työssäoppimispaikkakaan ei ollut se ihanteellisin. Joo, toi on tosi stressaavaa ja pitkälti papereiden kanssa työskentelyä, sillä jokaikiseen asiaan täytyy olla kaikenmaailman lupia! En rahoittanut, mun työssäoppimispaikka maksoi sen kokonaisuudessaan :-)

      Poista
  2. Valmistuitko Humakista? Tuo oranssilogo vaikuttaa olevan sama :) Humakista on valmistunut tuottajia jo useita useita vuosia, ettet nyt kuitenkaan ihan ensimmäisiä tapahtumatuottajia ole ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En valmistunut Humakista :-D Mun ja kulttuurituottajan koulutukset eroaa toisistaan aika paljon, joten ei oo sama koulutus kyseessä!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)