keskiviikko 21. kesäkuuta 2017

TEILLE, JOTKA HALUAISITTE KOKEILLA YRITTÄJYYTTÄ

IMG_3617

Muistan olleeni just ja just 14- vuotias, kun pohdin ensimmäisen kerran, miten siistiä olisi pyörittää omaa yritystä. Aikuistuttuani siitä hieman, ymmärsin miten paljon siihen liittyy paperitöitä, kirjanpitoa ja muita asioita, jotka ei pelkällä lukiopohjalla auennut lainkaan. Mä oon kokenut paljon sellaisia fiiliksiä, että haluaisin kokeilla yrittäjyyttä erilaisten töiden kanssa, mutta töiden tuottavuudesta ei oo ollut mitään takuita. Onkin siis tuntunut, että yrittäjyys olisi siltä istumalta ihan liian iso pala purtavaksi. Työt saattaa lisäksi olla niin pienimuotoisia, ettei yrityksen perustaminen olisi edes kannattavaa. Monet onkin varmasti halunneet kokeilla siipiään yrittäjänä, mutta siihen liittyvät taloudelliset riskit ja kirjanpito on pelottanut. Jos pari kertaa vuodessa tekee jonkun duunikeikan, niin ei sellaista varten oo kovin toimivaa ehkä pitää yritystä pystyssä. Somessa omasta työstään laskuttaminen on hyvin yleistä, mutta sen lisäksi joku haluaa laskuttaa esimerkiksi lastenhoidosta, tekemästään talonrakennusavusta kaverille tai vaikkapa auttaessaan jotain kirjoituksiin valmistautumisessa. Mutta onneksi tähän on ratkaisu, josta mä oon lukenut innokkaana jo pari vuotta! 

IMG_3620
IMG_3619

Mä oon tutkinut lähivuosina paljon kevytyrittäjyyttä, mikä on kuulostanut mun korvaan just sopivalta ratkaisulta: saa itse laskuttaa työstään, muttei tarvitse hoitaa paperitöitä ollenkaan. UKKO.fi- sivuston kevytyrittäjyydessä pystyy laskuttamaan keikkaluonteisista töistä, eikä tarvitse olla yritystä pystyssä. Voit olla alan työkokemusta tarvitseva opiskelija, lisätuloja kaipaava työssäkäyvä tai oman yrityksen perustamisesta haaveileva - palvelu sopii kenelle tahansa. Mun mielestä on huippua, että tällainen palvelu kannustaa kokeilemaan itsensä työllistämistä, sillä tässä ei ole minkäänlaisia riskejä. Palvelussa ei ole kiinteitä kuukausimaksuja, joten jos työkeikkoja ei olekaan, ei ole myöskään kuluja. Rekisteröityminen on täysin ilmaista, mikä on ehdoton plussa.. Tykkään UKKO.fi - sivuston palveluista just siksi, että laskuttaessa sitä kautta, ei joudu ottamaan yrittäjän taloudellista riskiä. Niin ja tietenkin siksi, että ne paperityöt ja pakolliset maksut hoitaa joku muu. Mä oon käyttänyt palvelua paljon siihen, että oon laskenut paljonko palkkaa pitää pyytää päästäkseen tiettyyn tulotasoon. Tiesittekö, että jos mä haluaisin saada 200€ alvittoman palkan puhtaana käteen kertaluonteista työstä, niin mun pitäisi laskuttaa omalla veroprosentillani vastapuolelta 250,41€? Tällaisia ei kovin usein tuu ajatelleeksi, joten on suuri apu, kun heiän sivustonsa laskurin avulla pystyy suoraan laskemaan, että paljonko on veloitettava saadakseen itseään miellyttävää palkkaa. Monesti saattaisi muuten pyytää palkan alakanttiin, jolloin siitä ei jäisikään sitä summaa itselleen, kun haluaisi. Näin lukiopohjalla mä en ainakaan osaisi suoraan sanoa, paljonko pakollisia sosiaaliturvamaksuja, ennakonpidätyksiä, mahdollisia Yel- maksuja ja alveja on maksettava. Siksi maksan siitä mieluusti 5% laskutussummastani, että joku muu hoitaa nää asiat. Sillä samalla tavalla mä joutuisin maksamaan kirjanpitäjälleni, että hän hoitaisi osan yrittäjyyteen liittyvistä asioista.

Palvelun käyttö on helppoa, nopeaa ja niin yksinkertaisesta, että se onnistuu jopa multa!

Yhteistyössä UKKO.fi-sivuston kanssa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)